my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, May 10, 2011

another dugaan

alhamdulillah
terima kasih Ya Allah
krn memberi dugaan & ujian 
sebegini kepadaku
krn
aku tahu
Kau masih menyayangiku
Kau mahu menyedarkan aku ttg hakikat kehidupan di dunia ini
yg penuh dgn ranjau & onak duri
krn Kau tahu aku sgt2 kuat utk m'hadapi ujian sebegini
krn Kau tau semuanya ttg diriku
even bisikan hatiku Ya Allah


ujian sebegini
tdklah seberapa
dibandingkan dgn ujian2 yg pernah aku hadapi sblm ini
and 
alhamdulillah
aku berjaya m'hadapi ujian yg sblm2 ini
jd
ujian sebegini
aku masih kuat
aku masih mampu utk hadapinya
well~
ujian itu akn mematangkan kita
so
i just treat this one as a test & process to my adultery age
krn
semakin dewasa kita
makin byk ujian yg bakal mendatang
jd
aku harus kuat utk m'hadapi hari yg bakal m'dtg itu




sungguh hatiku gembira dpt b'ckp dgn dia
the love of heart
so long
org yg plg faham diriku sejak kecil
w/pun kadangku punya amarah
tp
takat manaku mahu melepaskn amarah itu
kerna 
syurgaku di bwah telapak kakinya
dia org yg sgt kuat
sgt kuat m'hadapi pelbagai dugaan & ujian
masih lg mampu m'hadapi pelbagai ujian
than dgn perangaiku
tdak pernah melatah dgn perangaiku yg mcm2
sesungguhnya kau ilhamku
tiada hari yg istimewa utk m'jd harimu
kerana
setiap hari adlh hari ibu



Beribu bintang di langit
Kini menghilang
Meraba aku dalam kelam
Rembulan mengambang
Kini makin suram
Pudar ilhamku tanpa arah


Sedetik wajahmu muncul
Dalam diam
Ada kerdipan ada sinar
Itukah bintang ataupun rembulan
Terima kasih ku ucapkan

[Chorus]
Izinkan ku mencuri bayangan wajahmu
Izinkan ku mencuri khayalan denganmu
Maafkanlah oh
Andai lagu ini
Mengganggu ruangan hidupmu
Kau senyumlah oh
Sekadar memori
Kita di arena ini
Kau ilhamku
Kau ilhamku

[Ulang Chorus]


(Kau Ilhamku – Man Bai)



p/s:sungguh hatiku gembira dpt merasai kehangatan kasihnya yg aku tahu tdk akn berhenti kehangatan itu w/pun stlh dia tiada..sungguh aku lega dpt merasai kehangatan aliran sungai kesedihan yg menelusuri pipiku...dan merasai kelegaan..

No comments: