Wednesday, October 27, 2010

i hate snake...

i hate snake
i used to like it
but now, i hate it
i don't know why
the feeling of hatred towards snake just come
i didn't ask for the feeling to come into me
i now have a snake phobia
also known as: ophidiophobia



to make things worst,...
i even can't look at snake's pictures
i become afraid suddenly
it is so eerie...
i just can't stand this feeling


last night...
i dream of a snake
i the one that have dangerous venom
i really hate it
i am afraid of it
i was almost being bite by that snake
but thanks God,...the dream suddenly change...well...it just a dream
but the fear still exist until the real world 
that dream give me idea of my writing today  


well
i hope that i won't get this kind of dream again
if not,...
the fear of the dream will be continued in my real world
i don't want that to happen


i'm just hoping that the snake will not come to my life...
i want to have a life without ophidiophobia...

Sunday, October 10, 2010

salam ceria & duka

setelah lama aku tidak menge'post' di sini...kerana kemalasan & kesibukan yg melanda(actually bukan sibuk sgt pun...) 
kini kerajinan pun muncul...barangkali
walaupun kerajinan utk study baru 50% muncul
tu pun kadang timbul, kadang tenggelam
tp
yang aku agak hairan
kerajinan sgt meluap2 utk melayan movies & menghabiskan masa dgn perkara yg sia2
iskh3...
ape la nk jadi

dgn intro yg sgt mengarut itu...
salam ceria &....duka semua
salam duka tu utk aku la..
sepanjang bln 9 & 10 ni byk kejadian yg tlh berlaku
antaranya yg mengguris hati smpi luka berdarah, hingga tinggal calar yg aku kira kalau guna Bio-Oil pun tak hilang
ada juga yg membuatkan hati berbunga2
ada yg menyerabutkan fikiran
tp semuanya aku hadapi dgn tabah
kerana itulah asam garam & rempah ratus kehidupan
tanpa serba sedikit dugaan & cabaran, it will going to be a very dull life
i don't wanna have a dull life
furthermore
dugaan & cabaran menguatkan kita
tanda Allah s.w.t. sayang kpd kita
utk menguji iman kita
Alhamdulillah Ya Allah krn memberi dugaan ini kpdku


kini tinggal lbh kurang 3 minggu shj lagi final exam akan menjelma
but it seems that i really have to burn my midnight study lamp...instead of oil...it's modern world
as i can assume, i only did revised & studied for 20%
gotta revise a lot more
still don't now how to organize the time to study for 3 sems

and another 5 weeks to go home for raya haji holiday and sem holiday
yippee....
but...
before that gotta sit for the final exam first
than can enjoy the holiday to the fullest


tgh hari td...
stlh tidak berjumpa dgn roomate selama 2 hari
kiteorg berckp pasal our aim in the future
my aim:
- next sem nak bawak rice cooker
- cuti ni nk cari kerja part time
- simpan duit buat lesen memandu
- simpan duit utk beli any vehicles - motorcycle/car...more preferred car
begitulah angan2
moga tercapai
kalau lmbt pun, asalkan tercapai
kita perlu menetapka aim dlm hidup, kemudian berusaha da bertawakal utk mencapai aim tersebut...
tp kesabaran perlu ada
begitulah yg aku blh ckp kat sini


tangan dh malas nak menaip, otak dh malas nak fikir apa yg nak ditaip, so hati kata...dah2la tu...undur diri saja
then the reaction...jika kerajinan utk menge'post' muncul lg...
new post will be published

tata
cheerio





Tuesday, August 17, 2010

sedikit renungan di bulan barakah..

11 jenis manusia didoa Malaikat

PERCAYA kepada malaikat adalah antara rukun iman. Ada malaikat yang ditugaskan berdoa kepada makhluk manusia dan sudah tentu seseorang yang didoakan malaikat mendapat keistimewaan. Dalam hidup, kita sangat memerlukan bantuan rohani dalam menghadapi ujian yang kian mencabar. Bantuan dan sokongan malaikat sangat diperlukan.
Kali ini penulis ingin menyenaraikan antara jenis manusia yang akan menerima doa malaikat.  Ketika itulah sewaktu kita menghadapi masalah, kerumitan, keperluan dan bimbingan, bukan saja kita perlukan kekuatan doa dari lidah, tetapi juga sokongan malaikat.
Antara orang yang mendapat doa malaikat ialah:
1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Sesiapa yang tidur dalam keadaan suci, malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa: "Ya Allah, ampunilah hamba-Mu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci."
2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: "Tidaklah salah seorang antara kalian yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali kalangan malaikat akan mendoakannya: 'Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia.'"
3. Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat ke atas (orang) yang berada pada saf depan."
4. Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat selalu berselawat kepada orang yang menyambung saf."
5. Kalangan malaikat mengucapkan 'amin' ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: "Jika seorang imam membaca...(ayat terakhir al-Fatihah sehingga selesai), ucapkanlah oleh kamu 'aamiin' kerana sesiapa yang ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, dia akan diampuni dosanya yang lalu."
6. Orang yang duduk di tempat solatnya selepas melakukan solat.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Kalangan malaikat akan selalu berselawat kepada satu antara kalian selama ia ada di dalam tempat solat, di mana ia melakukan solat."
7. Orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: "Kalangan malaikat berkumpul pada saat solat Subuh lalu malaikat (yang menyertai hamba) pada malam hari (yang sudah bertugas malam hari hingga Subuh) naik (ke langit) dan malaikat pada siang hari tetap tinggal.
"Kemudian mereka berkumpul lagi pada waktu solat Asar dan malaikat yang ditugaskan pada siang hari (hingga solat Asar) naik (ke langit) sedangkan malaikat yang bertugas pada malam hari tetap tinggal lalu Allah bertanya kepada mereka: "Bagaimana kalian meninggalkan hamba-Ku?"
Mereka menjawab: 'Kami datang sedangkan mereka sedang melakukan solat dan kami tinggalkan mereka sedangkan mereka sedang melakukan solat, ampunilah mereka pada hari kiamat.'"
8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Doa seorang Muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa pengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, malaikat itu berkata 'aamiin dan engkau pun mendapatkan apa yang ia dapatkan.'"
9. Orang yang membelanjakan harta (infak).
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Tidak satu hari pun di mana pagi harinya seorang hamba ada padanya kecuali dua malaikat turun kepadanya, satu antara kedua-duanya berkata: 'Ya Allah, berikanlah ganti bagi orang yang berinfak...' "
10. Orang yang sedang makan sahur.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: "Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat kepada orang yang sedang makan sahur."
11. Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang sakit.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Tidaklah seorang mukmin menjenguk saudaranya kecuali Allah akan mengutus 70,000 malaikat untuknya yang akan berselawat kepadanya di waktu siang hingga petang dan di waktu malam hingga Subuh."
Itulah antara mereka yang mendapat doa malaikat. WAllahu'alam. Semoga kita termasuk dan tersenarai sama. InsyaAllah

Tuesday, August 10, 2010

senyum

senyum itu sedekah
senyumlah setiap pg utk memulakan hari dgn penuh ceria...
senyumlah ketika berduka erana ianya penawar...
senyumlah ketika sakit, ianya penyembuh...
senyum merapatkan silaturrahim...
jd...
senyum-senyum lah selalu...

maafkanku...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Monday, August 09, 2010

syurga cinta

quote yg aku dpt extract dr movie syurga cinta...
yg aku bru lepas hayati minggu lepas...
menonton & menghayati dua benda yg berbeza...
menghayati membuat kita dpt memahami mesej dlm setiap movie..

'cinta yg apabila kamu melihat ke matanya, lalu turun ke hati...lalu membuahkan rasa cinta, lalu kamu meminangnya dan menikah...yg itu dinamakan syurga cinta'

semua manusia mengharapkan cinta manusia kerana menganggap cinta manusialah yg akan membahagiakan kita...
memang benar..,
tp tanpa cinta Allah & tanpa mencintai Allah, kebahagiaan itu belum lengkap..

begitu juga aku...
mencari cinta dunia & manusia...
tanpa sedar yg Allah mencitai aku sblm aku dilahirkan ke dunia lg...
betapa hinanya diri ini kerana melupakan si Dia Maha Pencipta, Ya Rabbi
tanpa cintaNya aku tidak mungkin hidup hingga ke hari ini...
tanpa cintaNya aku tidak akan diberi peluang utk memohon keampunan & dikurniakan hidayahNya...
Ya Allah...
terimalah taubat hambaMu
sesungguhnya aku tidak layak untuk syurgaMu...namun tidak pula aku sanggup menanggung siksa nerakaMu...dr itu kurniakanlah keampunan kpdku, ampunanlah dosaku...sesungguhnya Kaulah pengampun dosa2 besar...

cinta akan datang selepas kita mencitai Allah...
x perlu gusar jika kita belum bercinta...
kerana itu tandanya Allah mencintai kita...
Dia ingin mengelakkan kita dr terjebak ke arah kemaksiatan & mengelakkan kita dr fitnah dunia & manusia...

fitrah manusia normal punyai rasa utk mencintai & dicintai oleh seseorang...
tunggulah & sabarlah hingga kita dpt mencintai suami & dicintai oleh suami di alam rumah tangga dlm hubungan yg halal lg diredhaiNya...
sesungguhnya waktu di usia remaja adalah waktu paling mencabar...
sesiapa yg dpt mengawal & menjaga dirinya dr terjebak maksiat akan beroleh keberkatan di peringkat usia yg seterusnya, iaitu dewasa...

aku ingin menantikan syurga cintaku,...
Ya Rabb,...
kurniakanlah seorang suami yg soleh kpdku,...bukan yg bernama Soleh semata2...
yg akan mendorong & memotivasikan aku lebih mencintaMu Ya Allah...
yg akan selalu mengingatkan aku utk melakukan amal ibadat...
yg saling berpesan2 ke arah kebaikan...
yg hubungannya dgn Allah & manusia...
yg menyayangiku, keluarganya & keluargaku...
namun ku bukan mengharapkan kesempurnaan...kerana bukan semua manusia sempurna kecuali Rasulullah s.a.w....
kerna aku juga tidak sempurna...
Amin Ya Rabbalamin...

Sunday, August 08, 2010

it's.....

it's coming again...
it stopping me from doing my work...
i can't do anything...
i can't stay focus to my work...
how could it disturb me like this?
i wanna do some work...
please go first...
u can come later on when i'm free to cope with u...

go...

go...

go...

go this feeling...

Teman Tapi Mesra

ni lagu Teman Tapi Mesra versi qlate dgn t'ganu...

aku amik kat website lain...bkn translate sndri...

blh la nok try nyanyi dlm bhasa qlate ngn t'ganu...


VERSI QLATE

kawe punyo saing
saing sepermaine
Kemano ado dio selalu ado kawe

Dio amak come
Jugo baik hati
Dio selalu ado waktu
Untuk tulong kawe

(2)
Namung kawe bengooww
Ketiko dio ghoyak cinto
De dio jugok ghoyak
Tuk ingin jadi gewe kawe

Reff :
Cukup lah sajow saing nge kawe
Jange demo mitok lebih
Kawe tok ser mengcintai demo
Kito bersaing sajo
saing tapi mesro

kawe meme berkene pado diri demo
Namun kawe ado gewe doh
Lebih baik kito bersaing sajo
Kito bersaing sajo
saing tapi mesro..

VERSI T'GANU

Aku ade temang
Temang sepemainang
Kat ane ade die sokmo ade aku

Die manih letieng
Hati die pong baik
Die sokmo ade mase
Nok tulong akuu

(2)
Tapi aku bengong
Mase die kabo nok kaseh
Pahtu die kate pulok
Nok jadi kaseh betol

Reff :
Aku kabo padang la kite kawang saje
Mung jangan mitok lebih2
Aku dok akang suke ke mungnye
Kite jadi kawang cukup ar
Kawang tapi kacip

Benonye aku suke gok ke mung
Tapi ade doh org cHop aku
Baik kite kawang je
Kite saing doh la
Kawang tapi kacip molek
ke guane...



Friday, August 06, 2010

haha

PANTUN- Marriage Life Before and After !!

Before marriage.
Darling here.. darling there...
After marriage.

Baling here... baling there..


Before marriage.

I die for you. . .
After marriage.
'You die, up to you. '

Lagi lama married.
You die I help you!


Before marriage.

You go anywhere. . I follow you.
After marriage. .

You go anywhere. . up to you .

Lagi lama married.

You go anywhere, better u got lost!!


Before wedding
you are my heart, you are my love'
After wedding
'you get on my nerves.

Before wedding
'you are sweet and kind just like Cinderella'
After wedding
'you are worse than godzila'

Before wedding
Roses are red, violets are blue. Like it or not, I'm with you
After wedding
Roses are dead, I am blue. You get on my head, I sue you!

Before wedding
Every makan he brings you to Shangri-La
After wedding
You want to go, he says you wait-la!

Before wedding
She looks like Anita Sarawak
After wedding
Don't know whether katak or pontianak

it's coming!!!

oh....
it's coming again!!!
can i just erase it from my life?
i don't wanna get involve with it yet now...
maybe soon...
after five years...
when i'm really ready for it...

Grunge Heart Icon


ok...
i'm on it
and going over it...
need some peace right now...
can't wait to go to ipoh again...
to find some peace there...

Thursday, August 05, 2010

tamatlah riwayatnya...

uwaaaa......
sedihnya...

akhirnya tamatlah riwayat gelas pemberian kawanku semasa birthday aku...
aku sayang sgt gelas tu...
die bg mase aku form four...
dh 4 taun aku guna...
sedihnya x dapat menyimpan lama hadiah pemberian kawan...
bg aku hadiah pemberian seorang kawan sangat bermakna dlm hidup aku...terutamanya sekali jika diberi semasa birthdayku...
tapi,..apakan daya...manusia hanya merancang, Allah jua yg menentukan...




sama juga dgn bercinta...
kita hanya merancang, Allah jua yg menentukan...
orang yg telah bertunang blh putus tunang, ada juga yg pada hari perkahwinan pun putus tunang...inikan baru bercinta...
time bercinta, cinta sakan...rela berkorban tenaga, masa dan wang,...andaikan masa yg terbuang itu digunakan utk bertilawah al-Quran, berzikir atau mengingati kebesaran Allah...dan masa yg tenaga yg terbuang itu digunakan utk membuat kerja2 yg perlu disiapkan,...dan wang yg terbuang itu digunakan utk menyenangan hati ibubapa kita spt menelefon mereka drpd bermesej yg x pernah sudah2 dgn pakwe/makwe masing2...

walaupun aku xhanyut dlm alam percintaan yg penuh fantasi semata2, tp kadang aku juga terlalai dgn hasutan dunia spt bermesej bnda yg x berfaedah dgn kwn2...
aku menegur sambil mempebaiki diri aku sndri juga...
kerana sesungguhnya yg baik itu datang dr Allah, dan yg buruk itu dr aku manusia yg lemah ini jua...

salam jihad fi sabilillah dan salam kebangkitan islam semua...

Saturday, July 24, 2010

benor...~_^

salam semua....

memang dh lamo bebenor aku x post pape kat blog aku ni...
dh hampir2 lupa yg aku rupenye ade blog...
rase malas nk menulis...
bukan xde bnda yg nk ditulis...
tp terlalu byk benda yg berlegar2 kat fikiran...
sampi x terluah kat tangan utk ditaip & dipost...
baik xyah tulis terus...
nanti confuse plak...


hari ni dh July 24, 2010 bersamaan shaaban 12, 1431
lagi lebih kurang 2 minggu lg nk puasa
tp tiket balik raya dh start jual dh
esok insyaAllah pgi beli...
beli lambat2 kang terlewat blik plak

rasa x sabar2 k tunggu bulan puasa, bulan Ramadhan
first time aku rasa rindu kat bulan Ramadhan mcm ni...
rindu nk bukak puasa beramai2
rindu nk solat tarawih berjamaah
paling rindu nk bgn bersahur...tp rindu nk bersahur kat umah...and bukak pose kat umah...
tahun ni maybe sempat pose at umah dlm seminggu...x sabarnye...
rindu time pgi2 before sahur, mak aku or ayah aku akan pergi kejut...usually ayah cuz mak aku sibuk buat air and siapan makanan...dulu2 mmg slalu kena dikejutkan berkali2...skrg dh ok skit...hehehehe..............aku ni jenis tidoq lena

aku sgt x sabar nk tuggu Ramadhan tahun ni...
dgn harapan aku akan dpt khatam al-Quran dlm sebulan...years before i always failed...
bulan Ramadhan ni kena off mkn nasi lemak ayam luar biasa kat koperasi...
lepas raya boleh mkn lg...


papepun...
Ramadhan.........................ku nantikn kedatanganmu..

Friday, June 04, 2010

no tittle

what a life

for this whole week mmg sibuk sgt
hari2 ade keje nk kena buat
bkn mcm iklan tu, 'ingat pakaian, ingat hari-hari'

ni jadual aku:
isnin-mlm rehearsal utk mlm puisi
selasa-ptg & malam rehearsal utk mlm puisi
rabu-ptg rehearsal utk konvo, kuar ke kangar utk hantar laptop utk diformat, mlm persembahan utk mlm puisi
khamis-pg persembahan masa konvo, kuar p amik laptop, petang b'ltih silat, mlm relaks sambil tengok movie n pack the stuff
jumaat-pg p kelas pn sa'adah, ptg bertolak ke perak

penat mmg penat
tp agak happy
baru je melompat masuk ke bidang silat ni
dh buat persembahan macam2

alkisahnya dgn silat,
sblm ni aku x suke nk masuk silat ni
zaman sekolah dulu lar
sebab lau zaman sekolah slalu latihan petang
aku x duduk hostel
dr rumah ke skolah 15 minit
malas nk merempit setiap waktu
aku ni naik motor ke sekolah dulu, tp lesen xde pun
kat kampung rileks r

pastu masuk sini mase PSSGPU ni baru bukak
mula2 x terasa nk masu ag
pastu k.jiha n k.eidaa nk masuk
they all ajakla skali
mula2 rasa xnak
they all dh pernah bljr silat
aku belum
so betul2 mcm budak baru bljr
tp stlh lame masuk silat
rase enjoy
sgt2 enjoy mase pg latihan
time ni la leh release tension
plus bleh exercise skali
lau x duk melekat kat situ la lemak
bukan rajin sgt nk jogging every weekend
sukenye hati bile aku ceria



munirah/muni/murni
nama aku munirah
kat sini semua orang pggl aku muni
tp ade certain people pggl aku murni
aku sebenarnye x suke sgt
tp layan je
dah nk buat mcm mane
pggl la aku muni
jgn pggl murni
jd mcm nama org lain plak
k?





dum dum de dum
dum dum de dum
dum dum dum dum





Saturday, May 29, 2010

i'm

okeh

alright

i'm ok now
much2 better than before
up again to reach the sky


ari khamis yg lepas, ptg g rehearsal silat utk persembahan masa majlis konvokesyen n maljlis persaraan dr.kamaruzzaman
rehearsal kat foyer DIK
sume yg terlibat pergi
k.zara je lewat cket cuz abes exam lewat

berlatih la 2,3 kali
agak malu n nervous cuz ade ramai gak yg tgk
tp buat2 cool je

then...
tetiba en.sudin pun ckp
eh mane suara kamu ni
keluarkan suara tu
buat org yg menengok gentar ckit
w/pun gerak tari lembut, suara biar power
lepas kena tu baru la ade kluar suara
power!
yg lelaki la
yg p'puan kluar perlahan ckit
pastu kena torture lg ngn en.sudin nk suh kuatkan suara nanti hari konvo tu nanti

lepas abes rehearsal g jalan2 pusing keliling maktab
aku jln ngn shoba
k.jiha ngn syahid
k.eidaa jln smbil cpk fon

best sgt rase dpt jln2 mcm tu
dh lame x
jogging pun dh lame x
byk dh lemak tepu
tp berat kurang gak
mcm mane ntah

pastu shoba duk menanye aku name pokok yg die x tahu
aku pun ckp la
mcm pemandu pelancong plak
~~~~peace!~~~~
g area stor p.cik cleaner
ampak pokok nangka
dgn sebijik buah nangka yg sgt besar sdg bergayut di situ
*lantaklah bergayut pun*
bestnye kalau dpt makan
shoba pun ckp cmtu
tp buah tu mcm lmbt ag nk masak
entahla bile
tetiba shoba ckp, jom muni next monday dtg ckp kat p.cik nk buah nanga ni
wah
shoba ni mmg desperate
okey shoba
nanti kite pergi ye
uhhhhh
x sabarnye..........

pastu jln2 lg
terserempak ngn izwan n tembikai ronda2 ngn motor
*tembikai=hisyam, nama manja yg aku bg.....
terserempak at area cafe dh
pastu shoba ajak pergi pluck buah jambu kat pagar hostel p'puan
g mintak plastik kat cafe abg din 1
aku ngn shoba pergi la pluck buah jambu tu
semua dh merah
tp buah die agak kecik ag
aku bajet nk ckit je
tp shoba ambik utk die, gk, n shikin skali
dh sampai kat BC square, kite divide
aku amik ckit je
punye la lame dh buah tu
tp malas nk g basuh
bru pg ni basuh n makan
alamak,
byk yg buruk
ade ulat lg
so aku mkn yg mane yg blh mkan je lah

roommateku pergi jom heboh ngn kawan die
tp aku duk kat blik jep
malas nk g memane
nk kuar ngn they all xde mood
aku kirim suh die beli biskut jer...

Thursday, May 27, 2010

down,down,down

i dunno why
i feel so down right now
everything doesn't seem to be right
everything goes wrong
my feeling inside is such a chaos

oh Allah
please help me to ease my feeling
why i'm feeling like this
i'm feeling like hating everything
i don't have the reason for this


i have the feeling to be alone so much
i wanna be at home
i wanna went to ipoh once again
i wanna ease my feeling there
going somewhere
with my sis
i can't focus to one single thing
my assignment is still left unfinished
tomorrow is the deadline

i know that i am nobody to all of you guys
so
nobody don't even care to hear what i am talking about
nobody don't even care about what i am feeling right now
so
this is what is call a friendship?
what the fish...


i feel sucks with everything
except my laptop and the songs

ohh
please

is there anybody that can cheer me up?


aaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrggggggggggghhhhhhhhhhhhh

enough!!!

let me go!

down,down,down

Sunday, May 23, 2010

left brain vs right brain

LEFT BRAIN : RIGHT BRAIN

uses logic : uses feeling
detailed oriented : 'big picture' oriented
facts rule : imaginations rule
words and language : symbols and images
present and past : present and future
math and science : philosophy and religion
can comprehensive : can 'get it' (i.e. meaning)
knowing : believes
acknowledges : appreciates
order/pattern perception : spatial perception
knows object names : knows object function
reality based : fantasy based
forms strategies : presents possibilities
practical : impetuous
safe : risk taking
positive emotions : negative emotions
more grey-matter (cell bodies) : more white-matter (longer axons)
skilled movement : copying of designs
: understands geometric properties
: reading faces
: music
: global holistic processing
: understanding of metaphors
: expressing and reading emotions





SHARED:
  • sensation of both side of the face
  • sound perceived by both ears
  • pain
  • hunger
  • position


*right brain---->by left hand

*left brain---->by right hand

memories 2

i still remember the day
i was very sad
i was feeling very blue
who i have beside me?
no one!

i need somebody
i'm writing out my blue
on a piece of paper
trashing out all my words

i still remember the day
when i'm feeling very sad
i'm feeling like crying
i'm feeling like wanna screaming out loud
to release all my feeling inside

i'm hoping for someone to be
beside me
who can ease me
who can console me
who can make me erase all the sad feeling

i'm waiting for the person to come to my life
i'm keeps waiting and waiting

but
thanks to Allah
cuz Allah always be by my side
He the one who can make me at ease again
Syukur Ya Allah




*blue=sad

memories 1

i still remember the sun on my faces,
i ate coconut fleshes
i wore a hat with holes
and sometimes i saw bugs
slither silently into the grounds

Thursday, May 20, 2010

who i am

lyrics of the song WHO I AM by Nick Jonas and the Administration

I want someone to love me

For who I am

I want someone to need

Is that so bad

I wanna break outta madness

But it’s all I have

I want someone to love me

For who I am

Nothing makes sense

Nothing makes sense anymore

Nothing is right

Nothing is right when you’re gone

Losing my breath

Losing my right to be wrong

I’m frightened to death

I’m frightened that I won’t be strong

I want someone to love me

For who I am

I want someone to need

Is that so bad

I wanna break outta madness

But it’s all I have

I want someone to love me

For who I am

I’m shakin it off

I’m shain it off

All of the pain

You’re breakin my heart

You’re breakin my heart once again

I want someone to love me

For who I am

I want someone to need

Is that so bad

I wanna break outta madness

But it’s all I have

I want someone to love me

For who I am

Are you gonna love me?

Yeah

For who I am

I want someone to love me

For who I am

I want someone to need

Is that so bad

I wanna break outta madness

But it’s all I have

I want someone to love me

For who I am

Yeah

Who I am

Tuesday, May 18, 2010

world

world

please...

i
wanna
inform
that
i'm
actually
a
sensitive
person

although
i
sometimes
care
less
about
other
people
feeling
but
all
the
times,
i care

do
they
do
the
same?

only
some
of
them...
the
other
some
of
them
not.

i
wanna
do
the
same
sometimes.
can
or
not?


cannot!!!

it's
not
a
good
behaviour
or
act.
i
should
be
good
to
everybody
and
treat
everybody
good

but
sometimes
i
can't
do
it
please
forgive
me...




right
now,
.
.
.
.
.
.
i
feel
very
'sakit hati'
very
'terasa hati'
i
don't
wanna
say
this
out
loud
actually
but
i
need
to
take
it
out
from
my
heart
so
that
it
will
not
burst
once
again...


tit...
tit...
tit...
.
.
.
.
.
.
(>.<)
(T_T)
.
.
.
.
.
.
=(