my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, August 09, 2010

syurga cinta

quote yg aku dpt extract dr movie syurga cinta...
yg aku bru lepas hayati minggu lepas...
menonton & menghayati dua benda yg berbeza...
menghayati membuat kita dpt memahami mesej dlm setiap movie..

'cinta yg apabila kamu melihat ke matanya, lalu turun ke hati...lalu membuahkan rasa cinta, lalu kamu meminangnya dan menikah...yg itu dinamakan syurga cinta'

semua manusia mengharapkan cinta manusia kerana menganggap cinta manusialah yg akan membahagiakan kita...
memang benar..,
tp tanpa cinta Allah & tanpa mencintai Allah, kebahagiaan itu belum lengkap..

begitu juga aku...
mencari cinta dunia & manusia...
tanpa sedar yg Allah mencitai aku sblm aku dilahirkan ke dunia lg...
betapa hinanya diri ini kerana melupakan si Dia Maha Pencipta, Ya Rabbi
tanpa cintaNya aku tidak mungkin hidup hingga ke hari ini...
tanpa cintaNya aku tidak akan diberi peluang utk memohon keampunan & dikurniakan hidayahNya...
Ya Allah...
terimalah taubat hambaMu
sesungguhnya aku tidak layak untuk syurgaMu...namun tidak pula aku sanggup menanggung siksa nerakaMu...dr itu kurniakanlah keampunan kpdku, ampunanlah dosaku...sesungguhnya Kaulah pengampun dosa2 besar...

cinta akan datang selepas kita mencitai Allah...
x perlu gusar jika kita belum bercinta...
kerana itu tandanya Allah mencintai kita...
Dia ingin mengelakkan kita dr terjebak ke arah kemaksiatan & mengelakkan kita dr fitnah dunia & manusia...

fitrah manusia normal punyai rasa utk mencintai & dicintai oleh seseorang...
tunggulah & sabarlah hingga kita dpt mencintai suami & dicintai oleh suami di alam rumah tangga dlm hubungan yg halal lg diredhaiNya...
sesungguhnya waktu di usia remaja adalah waktu paling mencabar...
sesiapa yg dpt mengawal & menjaga dirinya dr terjebak maksiat akan beroleh keberkatan di peringkat usia yg seterusnya, iaitu dewasa...

aku ingin menantikan syurga cintaku,...
Ya Rabb,...
kurniakanlah seorang suami yg soleh kpdku,...bukan yg bernama Soleh semata2...
yg akan mendorong & memotivasikan aku lebih mencintaMu Ya Allah...
yg akan selalu mengingatkan aku utk melakukan amal ibadat...
yg saling berpesan2 ke arah kebaikan...
yg hubungannya dgn Allah & manusia...
yg menyayangiku, keluarganya & keluargaku...
namun ku bukan mengharapkan kesempurnaan...kerana bukan semua manusia sempurna kecuali Rasulullah s.a.w....
kerna aku juga tidak sempurna...
Amin Ya Rabbalamin...

No comments: