Wednesday, March 20, 2013

makan ayam KFC sedap

sakitnya luka kena pisau tu aku sendiri ja yang rasa betapa pedihnya kesan tu hampa tau dak..apatah lagi kalau dihiris lagi dihiris lagi dan terus dihiris lagi di tempat luka yang sama tanpa luka sebelumnya masih belum kering..tak ke betapa banyak duit yang perlu dihabiskan utk beli plaster nak menampal luka tu..sampaikan syarikat buat plaster luka dah kaya raya dah tauke dia..sebab aku asyik luka dihiris pisau dan asyik kena beli plaster utk cuba tutup luka tu..tapi tetap tak mampu utk mengubati luka tersebut..sebabnya...kan dah cakap kat atas tu..
apa gunanya berkata sebegitu jika di depan muka baik dan di belakang tetap mengata..apa gunanya berkata akan menyokong jika dihebohkan jika di belakang tetap mengutuk..
memang mengutuk mengata ini sangat seronok..takdak orang akan kata buat suma keja tu tak seronok aih! ianya seseronok makan ayam KFC ketika perut tengan kelaparan dan duit elaun tengah masyuk berkepuk lagi..whew~ enak..sangat enak.. dan keenakan memakan ayam KFC tersebut akan menjadi igauan anda apabila kelaparan tapi duit elaun telah semakin berkurang..

*post di atas tiada kena mengena dengan yang telah meninggal dunia dan merupakan kerajinan jari-jemari untuk menekan kekunci komputer riba berjenama  HPCompac semata-mata*

l.a.i.

leis an ifreann you fb..gurgurgurgurgurgurgurgurgurgurgurgurgur

Sunday, March 17, 2013

done!


Sherlock Holmes Volume I by Sir Arthur Conan  Doyle
finally done it today..after about 2 months..hahak
that's kinda long for me
but what to do
masuk february nd dmarch ni busy with so much works..huhu
but finally accomplished that one
the pages pon 1059..kui3
ada yg Volume II to be read soon
tapi nak baca Aku Bercerita by RAM dulu..hihik
and three more books to be read later on..hohoho

Thursday, March 07, 2013

kecik lagi


 salam pagi khamis yang tak perlu turun awal utk berkumpul :D boleh bermalas-malasan lagi (tapi sangat berharap dapat buat kerja pagi ini..huhu)

tetiba rasa nak bercerita tentang satu kisah yang berlaku ke atah sorang budak tu..ketika kecik lagi..time umur 3/4 tahun mungkin

pada suatu hari dia berjalan-jalan dengan kakaknya..berpimpin tangan..menyusuri jalan kampung..ketika itu masih tinggal di kampung..dan di kampung, it's normal kalau ada pokok-pokok kecil di tepi-tepi jalan (small bushes yang bukan sampai boleh jadi belukar)
berjalan berpimpin tangan..kakaknya di sebelah kirinya dan memegang tangan kirinya..dan tangan kanannya pula merayap-rayap menyentuh dan mengutip buah-buah pohon senduduk yang terdapat di tepi jalan
dan dengan rasa ingin tahu yang biasa dalam diri kanak-kanak...dia telah menyumbat buah pohon senduduk tersebut ke dalam hidung..tak pasti sebelah kiri atau sebelah kanan..and nothing happened yet..dia masih berlagak normal..
setelah puas berjalan dan hari sudah semakin gelap..maka mereka berdua pun pulang ke rumah..
apabila hari sudah hampir malam..dan dengan kondisi hidungnya yang masih tersumbat dengan buah senduduk itu..dia mula merasa tidak selesa dan sakit..dan dia sendiri cuba membuangnya namun tidak berjaya
maka semasa emaknya mahu memandikannya..tidak menyatakan bahawa hidungnya terasa sakit..apabila emaknya pula mencuba untuk mengeluarkan buah senduduk itu dari hidungnya dan tidak berjaya..
makanya..
mereka memanggil ambulans untuk membawa dia ke hospital untuk membuang buah senduduk tersebut..
akhirnya berjaya..dan pengalaman baginya kecik-kecik lagi dah buat hal sampai terpaksa naik ambulans dan masuk hospital..hahaha

ini ialah pohon senduduk..bunganya



buah pohon senduduk yang buahnya disumbat ke dalam hidung oleh kanak-kanak tersebut
                         

buah senduduk..apabila ia masak seperti..boleh dimakan..rasannya manis :D