my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, May 28, 2011

andainya

andainya ku bisa mengubah takdir
memang ayat itu yg kita mahu ucapkan di kala ditimpa dugaan atau cabaran atau ujian kan?
aku juga
tp aku tidak mahu
kerana
setiap dugaan/cabaran itu ada hikmahnya
dan 
kita hanya mampu merancang, Allah s.w.t. jua yg bakal menentukan
dan 
aku sgt berharap
di sebalik semua dugaan & ujian yg aku hadapi ini akan ada hikmahnya
aku ingin merasai kemanisan hikmah itu walaupun dugaan2 ini agak terasa spt buah peria
hadapilah setiap cabaran & dugaan ataupun ujian dgn senyuman :)
kerana 
setiap dugaan/cabaran/ujian yg Allah s.w.t. kurniakan itu
menandakan Dia sgt2 sayangkan kita
kita masih lagi dikasihi & dilimpahi rahmatnya
ya..kita msih diberi nikmat hidup utk meneruskan kehidupan
Dia juga ingin menguji tahap kesabaran kita sbg umat-Nya
dan
menyuruh kita utk selalu berdoa & meminta kepada-Nya
kerana Allah s.w.t. teramat suka apabila kita selalu memohon & meminta kepada-Nya Yang Satu

alhamdulilah
i'm feeling very blessed
for being granted with lots of challenges/tests through out my life up until now
because
i succeed went through all that
and now more are coming in
and i'm sure enough He loves me
all of this had make me a human
a better human
being grateful for all i had
and grateful for the experiences that i get while going through the challenges/tests
a process of maturing
to be a lady soon
and will be a wife/mother soooooonnnnn..(InsyaAllah)
and also to be a teacher soon

alhamdulillah
aku sudah merasai sedikit sebanyak hikmahnya sekarang
terima kasih Ya Allah


No comments: