my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, May 03, 2010

mimpi aku

semalam aku bermimpi...

aku bermain gurau senda dgn ayah aku...
aku tersangat-sangatlah rindu dengan ayah aku
termasuk jugak dgn mak aku...

orang cakap mimpi tu permainan tidur kan?
tapi macam mana dgn mimpi basah?
hikhikhikhikhik
giler jap aku malam ni...

aku tanya sorang budak ni...
budak tu budak laki...

aku tanye,
'eh, mimpi tu mainan tidur kan?'
die jawab,
'iya. kalau mimpi yg baik tu mungkin petunjuk dari Allah, mimpi yg teruk tu mainan syaitan semata-mata.'
aku pun tanye lagi,
'kau cakap mimpi tu mainan tidur kan, macam mane dgn mimpi basah? mainan tidur jugak ke?'
die,
.......*terkelu*....
aku balas,
'bukan permainan tidur jugak ke? *gelak witches jap* terkelu dah ke?'
die,
...*berlalu pergi*...

kan dah kena...
*hakhakhakhak*
mesti semua orang tau kan pasal mimpi basah?
lagi2 budak lelaki...
betul x?
yeay!
teacher bg 100%!

aku sebenarnya hanya ingin bercerita tentang mimpi aku semalam.
sebelum tidur aku memikirkan tentang dia...
mengikut kajian,
~
~
~
kita akan mengalami mimpi tentang apa yg kita selalu ingat, apa yg kita hajati, apa yg kita takuti, dan memikirkan tentang sesuatu sebelum tidur.

semalam aku tidur dengan keadaan perut yg penuh asid dan rasa pedih perut yg amat...
tapi,
aku tidur takde lak mimpi aku pergi makan best2
takde langsung
takde!

tp aku mimpi sal family aku dan parents aku
dan
satu lagi mimpi yg aku ingat ialah...
hehehehe
mimpi tentang dia
dia?
siapakah gerangan dia itu?
tidak perlulah aku nyatakan nama
tapi,
yang penting...
hidup aku tengah diselubungi dgn nama manusia itu sekarang ini
*macam kisah ptg tadi mase aku tgh berlatih silat, aku nk panggil nama Johan, anak Tuan Guru Silat tu, tapi...opppssss...........terpanggil nama dia... hehehehe...........bukan aku yg bersalah. tersilap panggil jer tu.*

aku taknak lar percaya sgt dgn mimpi ni, tp cuma utk menyenangkan hati aku.
begini kisahnya.......
aku tgh texting dgn dia...
tak tahu mcm mane blh timbul isu ni...
dia text aku,
'kalau awak nak sy jd abg/darling/sayang & awak blh panggil saya tu...awak kena bg 3 reason kenape'
cehh!!
3 reason tu...
then u know what i texted him back?
*if this thing can become the reality?*
aku reply,
'u can make me laugh like my dad did, u didn't make me feel sad, & u such a desirable person'
ape hal plak kaitan desirable kat sini?
ntah, aku pun tak faham.
fenim!
fenim!
aku pun tak faham...

i'm feeling quite excited when i remember about this dream,
but,
my dream always doesn't become the reality as it does in that dream like the dream of the boy&the girl in 'Bedtime Stories'..
i wish it can become true

pernah skali mase form 4, aku mimpi cikgu tu datang sekolah selepas cuti bersalin, dia datang dihantar suami & memakai baju kurung...
keesokannya,
cikgu itu betul2 datang ke sekolah selepas cutinya habis...betul2 dihantar suami dan memakai baju kurung, tapi colour lain dari yg dalam mimpi aku...
maknanya mimpi aku agak betul lah kan?

ntah!
aku tak tahu nak kate ape......


whatever it is,
life must be go on.
Macbeth x perform ag ni...
lepas dah habis perform Macbeth, boleh lar aku enjoy ngan hidup aku jap.
nak g joli2 kat ipoh.
abg & kakak aku dah invite aritu.
peluang sgt cerah.

till then...
aku dah ngantuk.
tapi memandangkan esok xde kelas, so, boleh lar tidur lewat sikit macam kata k.eidaa tadi.

live your life to the fullest like i do now!!!

No comments: