my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, May 17, 2010

ade jugak

ade jugak eh kat atas muka bumi ni...
orang yg xnak agama.....
ish3x...
nauzubillahi-min-zalik
janganlah terjadi dalam family aku

ni pengalaman aku petang tadi mase naik teksi
time tu time senja
baru lepas maghrib

aku naik teksi 3 orang semuanya
kalau sorang mati aku x naik
driver tu maybe rase sunyi lah kan
so die pun on la radio lam keta tu
mula2 tu ade lagu malay & dj tu duk cakap2
then
tetiba keluar la lagu naysid plak
lagu nasyid je pun
lagu raihan
driver tu terus offkan radio tu
ish...
sadis sungguh
dengar lagu nasyid pun dh macam tu
bayangkan kalau azan or tazkirah or ceramah...

yg tambah sadisnya...
lepas off radio tu
die load satu cd
au pun tunggu la die load cd ape kn...
rupe2nye cd dangdut
adoi...
mak oii...
subhanallah...
time maghrib macam tu boleh die...
aku istighfar je dalam hati
xkan nak tegur plak
kang tiba2 die turunkan kat tepi jalan ke...
mati aku


lepas sampai maktab
kat pondok guard
terserempak dgn fiqa
die pun baru sampai
die mari dgn kakak die
aku pun cakap nak tumpang skali
tumpang dr pondok guard ke hostel
agak penat nk jalan kaki
naik keta kakak fiqa tu sejuk ckit hati aku dpt dgr bacaan al-quran


aku bukan nak mengata
nak menegur apatah lagi
cuma untuk dijadikan iktibar
aku pun x betul jugak
aku ni pun duk asyik dengar lagu mat saleh jer
aku jarang dengar lagu melayu
kecuali nasyid
walaupun aku asyik dengan lagu mat saleh tu, aku dengar gak nasyid n baca al-quran
solat of course lar



tp aku sedih lar dgn dunia zaman sekarang
semua orang memandang remeh tentang agama
hanya pentingkan urusan dunia
ckit2 dunia
sampai meninggalkan urusan akhirat

sekarang ni xpelah sebab Allah x bayar cash
kalau zaman Nabi dulu, Allah bayar cash
tu manusia senang nak insaf
sekarang ni manusia leka sebab xde pengajaran kat depan mata

sekarang ni kat kampung pun manusia dah x kesah nk pergi surau, masjid
x macam dulu2
orang2 tua pun ade jugak yg x kesahkan agama
sepatutnya dalam penghujung usia macam ni lah nk sedar
macam sesetengah artis tu yg masih x insaf2 walaupun usia dh di hujung tanduk

teringat plak cerita 'sebelum akhirat' yg aku tengok kat tv3 ari sabtu malam
watak utama cerita tu banyak melakukan maksiat
jd pengedar dadah, ceti haram, bapak ayam, derhaka pada parents die, tukar2 perempuan macam pinggan pakai buang, bile awek die mengandung suh pergi gugurkan...
memang hidup penuh dgn dosa
last2 dapat AIDS
parents die memang xnak jaga
ade ustaz yg baik hati tolong jagakan die
duk menanggung azab hidup macam mayat hidup
last sekali, mati tanpa dpt mengucap
belum mati dh rasa azab, selepas mati apatah lagi azab yg menunggu

aku bersyukur yg amat mak ayah aku bg ilmu agama at aku
ilmu dunia pun diorang bagi
thanks a lot mom n dad
i love ya so much...
tapi
au xtau macam mane aku nk didik bakal anak2 aku nanti
*tu pun kalau aku akan ada anak...*
dengan kepincangan di sana sini
ishhh...
macam mana ntah
tengoklah nanti
huhuhuhu
bajet macam dh baal jadi ibu jer...
eh, bukan ibu,..umi
bakal bapak die,..abi
tp xtau lagi sape bakal bapaknye
tetiba aku rase nk kahwin skang jgak....
hahahahaha
lol...
x tahan ni...
giler dh aku nih...
mom n dad
tolong...
orang nk kahwin.............................
aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh
sumpah lau aku cakap macam tu skang ni kena marah
bljr x abes lagi,...keje pun x lagi
dh menggatal
abang aku yg dh ade makwe tu pun x kawin2 lagi
raya ni kot
dpt la kakak ipar baru
aku suke sangat main dgn aliff
anak sedara aku sorang tu
anak k.han aku
rindu betul die kat aku
aku pergi bercuti kat sana
x berhenti memanggil aku
time aku duk dalam bilik duk menghadap lappy, nak duk sebelah aku
time aku pergi mandi duk cari aku
waaaaaaaaaaaaaa
rindunye at die
baru sehari berpisah
tu dgn anak orang lain
lau anak sendiri macam mana eh?
hehehehehehe
ishhh...
dah2 la tu


k lah


No comments: