my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, March 21, 2010

my journey

setelah menempuhi perjalanan selama 4 jam setengah, aku akhirnya sampai ke kangar.
perjalanan ini sungguh tidak menyelesakan bagi aku kerana aku terpaksa menempuhi pelbagai cabaran. cehhh.....cabaran la konon.

aku naik bus mara liner dari ipoh ke kangar. busnya bertolak kul 9.
aku mase tu samapai dh dekat-dekat kul 9. bukan dari rumah, tp dari kedai kat bus station tu jgak. lepas letak beg dalam perut bus, ak pon naiklah atas bus. ak mencari-cari dimanakah seat ku yg bernombor 9C. ak memang tau seat tu plg last. setelah ku temui, i was about to seat beside a guy, an indian guy. he seems to be friendly. but i started the talking with him first. well, i'm that kind of person, but it is according to my mood and situation.
that guy was a student in poloteknik arau.
he is also from menglembu, where my sister's house is. i like to talk to him cuz he is very friendly. it's hard to find a guy that is friendly this days.

cabaran yg terpaksa aku tempuh semasa perjalananku ialah keadaan kerusi and kedudukan seat ku. oleh kerana seat aku yg plg last, iaitu betul2 kat atas tayar bus. mase bus tu naik atas bonggol or something, memang melambung terus. dh aku berat takde sgt nak stick kat kerusi tu. memang kacau. pastu satu lagi ialah kerusi aku yang tak bleh nak direndahkan. terpaksalah aku tido dgn keadaan kerusi macam tu. seksa batang tengkuk aku. aku dahlar mengantuk cuz tak ckup tido,...

walaupun dengan segala cabaran yang aku terpaksa tempuh, aku bersyukur kerana aku selamat sampai ke kangar. ak jugak bersyukur kerana rakyat kat negara lain terpaksa menempuhi keadaan kenderaan awam yg lebih teruk drpd aku yg duk kat malaysia yg taktau nak menghargai ni. papepun, aku bersyuur aku tinggal kat malaysia dan dilahirkan di malaysia.

i love my country! :-)

No comments: