my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, June 03, 2011

madah si dia

iya..madah pujanga si dia, Meera, my bff..tahun lepas dia pernah bg ayat ni dkat aku..time aku gundah gulana mencari diri, di tengah2 kekacauan jiwa..


"hidup x bleh berpandukan perasaan hati yg kadangkala bleh menjahanamkn diri sendiri.perkara utama harus kite fikirkan ialah menerima sesuatu @ membuat sesuatu dg baik berlandaskan kenyataan."


 maaf my honey kerana aku smkin melupakan madahmu ini, dan terleka bertindak mengikut hati & perasaan.dan pastinya slps ini aku akan berusaha utk bertindak mengikut kenyataan & merasionalkan setiap tindakan sblm melakukannya, kerana aku sudah terlalu biasa bertindak terburu-buru, aku ingin berubah dr sikap tdk bagus itu..huhuhu..


kata Meera lg, 
"kita tdk boleh memandang kpd usia utk mengukur kematangan & pengetahuan..krn org yg lbih muda dr kita mgkin lbih matang & byk pengalamannya serta pengetahuannya"..sgt setuju dgn madahnya ini..



terima kasih kerana sgt memahami gejolak perasaanku ini..terima kasih kerana sgt memahami perasaan aku..memahami aku..menjadi telinga bg aku,..tp jarang2 menjadi bahu utk tumpang nangis..haha..(sbab slalu pujuk jah kalu aku nangis kan..hehe)..


terima kasih utk pengalaman ptg td..w/pun sekejap..terubat la cket rindu nok rase angin pantai..bau pantai..bunyi ombak2 kat pantai..tp xsuke la td..ramai sgt org..kna wat plan g pg..hehe


* * *


hmmm...stlh 3 hari bertapa di rumah tanpa pergi kemana-mana..arini bru kluar..kluar ngn Meera ke pantai..and amik my mom dr tmpt kenduri esk..tu jelah..esk and esk bakal kluar lg lah..tp plan dgn Meera nk g rumah kwan2 lame..dh die xpelah cuti until september (huhu..sgt jealous)..


* * *


and alhamdulillah berjaya mengharungi hari ini dgn jayanya w/pun stgh hari habis di alam fantasi..kira okay la tu.hak3..


* * *


time tunggu my mom td..best sgt dpt berbicara dgn mereka2..merindui bicara & gelak tawa sama mereka..esk kenduri dkat umah bekas jiran yg sgt rapat dulunya..sebuah keluarga yg sgt besar & sgt bahagia..and esk ingin bersama dlm keluarga itu..


and berjumpa budak kicik bernama Puteri Irania Sofea(ape berbelit2 lidah aku nk sebut) yg berumur 11 bulan..cumell die..main sorok2..wakaka..and Ibunya or Ibu La(sebab ramai sgt yg gelaran Ibu dlm keluarga tuh..Ibu Na, Ibu ape lg ntah) ckp katku..hehe..acik irah ni xtau la pgl gapo nanti..umi ke, mama ke, ibu ke, mummy ke..pgl mummy lah..haha..aku oyak kat die yg ganah ngat nk pgl mummy..die oyak..aloh..biaselah, teacher kan..huk3..(aku sndri pun xtau lg la kak tila oii..lame lg nk smpi waktu tuh)..


and ckp2 td..haisy..malu la brase..they all duk pgl teacher aje..padahal lama lg seyh nk btul2 jd teacher..haha..padahal org yg menyebutnya tu pun ckgu jugak..and tibe2 aje meluahkkn perasaan 'ketidakpuashatian' dia 'cause bdak2 mktb cuti extra seminggu..ckgu2 cuti 2 mggu je.sabor abg adi eh..nati lepas ni ore xdpt raso doh..hehe




* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

and
that was the end of my day today
looking forward for the next day






this life is colourful because of all the challenges/troubles/tests that we gone through..it matures(?) us..so appreciate it though it is painful..and smile to go through the days ahead



No comments: