my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, June 05, 2011

clean!

aku xleh hidup dgn org yg pengotor/x pembersih/x pengemas etc..titik(.)
aku xleh hidup dgn org yg mcm tu
blh jd tension tau
penah dh kena..hidup dgn org yg x pengemas
memang rase tension
yg aku wondernye mcm mane org mcm tu blh jage penampilan luaran sehabis cantik & sehabis molek..tp kalu tgk dalaman..cth plg dkat blik/tmpt tidur they all..mak aihh..kalu aku nih dh jd mak org..xdenye aku nk amik buat menantu
(angan2 tinggi uh..wahahaha)
lgpun dlm Islam, kebersihan tu kan sgt dititikberatkan


nasihat dr en.Ahmad Safuan..
"kalu nk pilih suami tu pilih la yg kemas"
thanks encik
nasihat yg sgt berguna tuh
ni blh gak pakai utk lelaki yg nk plih isteri ye..hehe

kalu ikut pepatah Turki,

‎'arslan yatağından bellidir’
"singa itu diketahui hebat atau tidaknya ia, daripada rupa tempat tidurnya!”


sgt suke & setuju dgn pepatah ni
kalu kite nk tau seorang tu hebat ke tdk , kite kna tgk tmpt tidur die
dh a husband kan seorang ketua dlm sesebuah keluarga..
utk pilih seseorg jd ketua keluarga kite,..(aku lah kn..hehe), kna la plih org yg pengemas & x pengotor
barulah insyaAllah dpt keluarga bahagia(*bace mcm nasyid 'keluarga bahagia' tu cket,hehe..x igt plak ape tjuk nasyid tuh)



p/s:warghh..akhirnya terluah ape yg terbuku di hati..time sblm nk tido je slalu dtg idea nk mengarut di sini..haih..
p/s 1:amik la aura kerajinan sy ni cket awk eh..biar sy jd mlas plok nk post..nati start sem bru bg smula aura tuh..hehe








No comments: