my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, April 09, 2011

missing..

tibe2 di tgh mlm yg hening & sunyi aku merasa sedih+ingin menangis+rindukan mek & ayah so much+mengenangkan kesusahan hidup selama ini
aku menatap wajah mek & ayahku
aku bertanya kpd diriku
kenapa aku blh rindukn lelaki yg blum ada kaitan dgn diriku, tp kurang merindui lelaki yg besar kaitannya dgn diriku, ayahku
ayah
ore mitak maaf
kalu depan ayhku sndri aku akn berasa segan utk meminta maaf
terima kasih kpd segala pengorbanan hok ayh buat selama ni
segala kesakitan yg ayh sanggup hadapi
segala kesusahan & keperitan
segala pujukan semasa sedih & slps dimarahi mek
segala keinginan yg selalu dipenuhi
rajukku yg ayh pujuk
celotehku yg ayah lyan
amarahku yg terkadang
cerita2 sblm ku tidur sewaktu ku kecil
lwak jenaka & cerita2 yg mcm2
selama 19 thun membesarkn ore time kasih ayh

aku selalu igt kan mek
tp jarang2 igt kat ayah
betapa b'dosanya aku
tanpa ayah, tiadalah aku
tidak akn aku smpi ke thap ini
ayh hanya m'diamkn diri sekiranya tiada buah tgn drku ketika setiap kali pulang
ayh tdk byk ragamnya
maafkan nirah ayah

aku xtau apa yg akn terjadi kpd diriku sekiranya ayhku pergi
blhkah aku meneruskn hdup ini

aku merasa sgt rindu utk memeluk mekku
merasa kehangatan tubuhnya yg tdk pernah menjemukanku
tidur di lengannya smbil menonton TV
mendengar bebelannya yg w/pun m'bosankan & menyerabutkn, tp rindu apabila tdk m'dengarnya
merasa masakannya
w/pun sibuk dgn b'macam2 kerja & penat yg x t'kira mek akn b'usaha utk memasak mknan yg aku ingin mkn ketika pulang b'cuti


aku merasa sgt sedih apabila ada org yg tdk mengenang jasa ayh & ibu mereka
ade yg sanggup m'hntar mereka ke rumah org tua
ade yg sanggup memarahi mereka apabila mereka tua & selalu meminta pertolongan serta ingin dimanjai
tdkkah mereka igt
dulu sewaktu mereka kecil
ibu & ayah merekalah yg selalu m'jaga mereka sehingga besar
melayan kerenah mereka
menjaga ketika sakit & demam
mereka tdk inginkan balasan berupa wang & harta
tp kasih sayang yg mereka pinta sbg balasan
kesanggupan anak2 utk m'jaga mereka ketika tua
masa yg diluangkan b'sama anak2 sblum memejamkan mata & meninggalkan dunia yg mereka inginkn


aku berharap aku mampu m'jdi anak yg tdk mengenang jasa
aku akan b'usaha utk meluangkan masa b'sama mereka w/pun aku tlh bekerja & b'keluarga
b'cuz what we give will give it back to us
if you give your love to your parents while they're alive, your children will do so soon

i'm missing my mek & ayah so much
if i can go back right now
and hug my mek
sleep in my bedroom
missing the smell of my bedroom
missing the smell of my home
missing to breath in the air of my village
morning that is very cold & lovely smell of fresh air that i can't get here
i'm looking forward to next hols that is in may..
hoping that time will fly very fast


No comments: