my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, February 26, 2012

moment when i was 3 years old


petang tadi terjadi lagi satu insiden
yang mengingatkan saya
kepada satu kejadian di suatu ketika dahulu
kalau mengikut perkiraan..saya sepatutnya berumur 3 tahun kerana abang adi saya berumur 12 tahun ketika itu..yang dalam proses penyembuhan selepas berkhatan.eh.
ketika itu juga..mak, ayah dan adik saya tiada di rumah
saya sedang bermain..wee~ ..saya budak-budak lagi time tu
nak kata main ke rajin pon taktaulah..
saya kononnya rajin basuh gelas..gelas kaca
pastu gelas tu terjatuh dan pecah
dan..jari saya terluka
dan..pada ketika itu juga kan..
saya bermain dengan sabun
aduh! enaknya rasa apabila sabun itu bertindak balas dengan luka tersebut
ketika itu saya dengar abang saya cakap suruh saya basuh tangan (jari yang terluka tu la)
tapi saya pergi bantai basuh dengan sabun itu
sebab itulah rasa dia lagi enak..wuwuwu
and then..ape lagi..menangislah saya..and taktau samada abang saya tu berjaya pujuk saya ataupun tidak..hihi
wahh...kenangan di zaman budak kecik masih berhingus
yang amazingnya..saya boleh ingat peristiwa tersebut..sedangkan ketika itu saya berumur 3 tahun..kih3



tadi petang
dapat lagi satu (semoga sakit ini menjadi kifarah dosa tanda kasih sayang dari Allah SWT insyaAllah..)
terkena bucu selak pintu
cakaran tu luka sikit saje..tapi cakaran die macam rasa sampai ke tulang
selepas itu saya pergi basuh baju
momen ketika berumur 3 tahun itu muncul kembali..waduh!




yang ini dapat pada hari rabu yang lepas..sudah mau sembuh




tadi..dapat bisikan kasih sayang dari 'mama baru' saya
ketika di dalam huggy bearnya
kata-kata beliau
sangat menyentuh hati..
insyaAllah Allah SWT akan terus memberikan kekuatan itu kepada saya..dan mama juga


dan tadi juga
seseorang yang..ikhlas..dan sudah disentuh hatinya dengan sentuhan kasih sayang dari Allah SWT
berbisik kepada saya
supaya mendoakan dia
insyaAllah saya akan mendoakan kamu dear
kerana kasih sayang Allah SWT tidak terbatas pada orang-orang yang tertentu sahaja
Dia mengasihi dan menyayangi seluruh hamba-Nya
dan sudah tentulah Dia akan menyentuh setiap hati hamba-Nya
dan mengurniakan hidayah dan taufik-Nya
insyaAllah..allahumma amin
dan ingatlah
kepada kesayangan saya semua
perubahan tidak boleh dilakukan secara drastik jika kamu tidak cukup kuat
lakukanlah secara perlahan-lahan..step by step
insyaAllah kamu akan mencapai tahap yang tetinggi by the end of the day
dan untuk menutup aurat dengan sempurna tidak semestinya anda perlu bertudung labuh 
sila faham ayat di atas betul-betul..hadamkan dan fahami










thanks for your effort
to look for it
when it was confirmed that it was denotative
though it cannot be realised..but that already..
urghh..how to say this...touched maybe..hee~
insyaAllah there always will be next time
 

No comments: