my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, December 26, 2011

The Weird Me


ade ‘orang’ kata aku pelik
aku sendiri pon rase aku pelik
as before
the word ‘pelik/weird’ always comes out from my mouth...haha
and
there’s someone
who is always waiting for me to say that word…haisy
okay
papejelah dgn kepelikan itu


aku suka temankan orang makan
though aku sendiri tak makan pon
just like to accompany them
and talking to them while they’re eating
best temankan orang makan
cuba buat sekali if tak caya…hehe
anyway…it’s a good practice that can be applied sooner or later..kui3


lagi
aku suka tengok orang tidur
tengok kucing tidur pon aku suka..hehe
pelik tak?
kalau tengok kucing tidur…sambil2 tengok tu aku suka kacau..haha (buat jahat sikit..)
recently
i heard a fact that is very useful about watching someone while he’s/she’s sleeping
a very precious fact!!!
if you wanna know..asked me personally…don’t wanna reveal here..hehehe


yang ini
kelantanese akan cakap aku pelik
sebab aku tak makan budu
unless if beli nasi kerabu kat kedai and die dah letak budu sebelum sempat diberitahu
if not…memang tak makna
apatah lagi nak dibuat kuah atau untuk dicecah ulam seperti orang lain..lagiii lah tak
lebih rela makan ulam fresh macam tu je
ini dia..hehe



fourth
selalu mengidam nak makan tu nak makan ni (i’m faaaar away from being pregnant okay!!)
especially if dah lame tak balik rumah
lagi lah
tp mengidam makanan yang biase2 makan time balik rumah je pon
yang tak boleh dilupekan
if balik rumah kena makan betik..ngehehehe~
betik kan banyak khasiatnya
tagline
“makanlah buah-buahan tempatan..”hehehe







bru lepas okay dr demam
demam terkejut kot....kui3~ 
tp arini sudeh santap satu cone(je) icecream..nyum3~ yummy!!




4 comments:

Nia Ridzwan said...

mana ada pelik,
unik ja :)

lama tak dengar kabor ye. sihat kah anda di sana? semoga sentiasa berada dalam selimut rahmat-Nya :)

Clown said...

sungguh 'pelik' kamu ni yang sememangnya 'pelik' membuat post tentang 'pelik' nye kamu ni yang dah 'pelik'.. hahaha

ada orang tunggu disebut pelik? tu pun pelik jugak tu..

bebot said...

Nia - yelah...unik...hehe
sy bru je lpas demam..demam ari ahad ritu..hihi~
insyaAllah....adik nia juga :D

bebot said...

Clown - sy bace komen anda pon sy rase pelik..haha