my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, October 15, 2011

sketsa jumaat

sebuah sketsa(?) yg berlaku td
dlm 3 jam yg lepas
time aku sdg tlg menjaga sebuah gerai
dtg seorang pelanggan
dtg2 je

D: "eh munirah!! haa....betul lah munirah...dr jauh tgk rase mcm munirah dh"

aku tgk die
aku rase mcm cam
tp lupa
wuaaa...teruknya aku
ingatan itu tlh terperosok ke blkg...
perlu mengorek kembali..haha...sounds weird?
my respons

A: "haa?! sape ni?"

D: "kite skali KMPk dulu.."

aku pon menarik die utk bercakap di tepi gerai

A: "kelas mane eh? alamak....lupe la name ape or kelas mane..huhu..or roommate dgr sape?"

D: "sy kelas H5F15(rasenyelah td).."

sembang2......
aku still x dpt igt name die..
then die ckp

D: "sy roomate anis..bdak qlate tu..skali dgn nani, syifa' "
A: "haa...igt2..igt sape eh yg bgtau word 'celuih' aritu mase ckp psal kasut?..haha...funny..igt peristiwa tu tp x igt sape yg ckp.."

okay...aku dh dpt igt
cuma lupa name jelah
then die bgtau lah name die Farah
die dtg mktb ni sbb die wakil netball mktb Bainun
weekend ni ade karnival sukan ipg zon utara kat mktb ni
and suddenly die tanye

D: "bile hang start brubah pakai mcm ni? kami xberjaya lg...yg berjaya pun pkai sarung kaki ja"
A: "taun lepas...alhamdulillah"
D: "taun lepas bln brapa? bln posa ka?"
A: "x igt dahla...."(ade lg a few more detail yg aku ckp dgn die) 
     "xpala...pakai mcm ni pun xpa asalkan menutup aurat dgn sempurna..tu yg pntg..mcm kak usrah sy bgtau..asal menutup 
       aurat...kalau nk melabuhkn mgkn Allah akn bg kekuatan lpas ni.."
     (tu jelah yg aku mampu ckp dkat die...tp bersyukur la die brubah ke arah yg lbih baik jugak...)
D: "hang xpa la kan...kat sini ramai yg mcm ni"
A: "dh kat sana pun ramai jugak kn.."


then ckp2 psal usrah yg die join...and ade satu persatuan bernama (alamak! dh lupa namanya ape)..die ckp yg die blm ade kesempatan & kekuatan utk pegi sana..every weekend slalu ade program kat situ..sounds best..




stlh sembang2..
amik num hp die
what amazing is
die still ade num aku
woww!!!
aku.....(okay..alasan sbb tukar hp..byk contact yg lost..especially kwan2 plkn n matrik..huhu)
then terpisah la kmi
die beli air milo
and tibe2
die bg satu bar Kitkat..(teringat kisah beberapa bulan yg lepas psal Kitkat..org nk share xse plok)
semoga pertemuan sebegini bakal berlaku lg
and diharapkan sentiasa ade keajaiban dlm kawan2 lama yg tlh lama x bertemu
perubahan2 yg menggembirakan InsyaAllah :)



p/s: tlg jaga gerai pgpi sempena hari ko & karnival sukan...best...pengalaman..jumpa ramai org..sakit kaki..tp takpa...
pp/s: xde post baru eh? your question makes me 'haribiru' jugak la...haha...
ppp/s:midnight snack b4 went to bed..sepotong papaya, bebola ayam sayur, dadih, roti john, milo...byk x?kih3~ kalau xnaik sekilo xtau nk kata apa dh la..:p
pppp/s: air barli akan lebih enak diminum sekiranya tdk dicampurkan dgn ais...krn ais akan me'nawar'kan air tersebut..and kurang rasa barlinya..drink it fresh..i drink it since in preschool...my meal when i'm sick or having fever back then...and my breakfast meal when i'm in highschool..peace! ooh....and syukran!






No comments: