my life journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, January 28, 2011

the spaces between my fingers


suke sgt dgn ayat ini...betapa besarnya kuasa Allah s.w.t. dia menciptakan kita semua dgn sgt sempurna..begitu juga dgn jodoh kita..Allah tlh menetapkn siapa jodoh kita, bila, dimana & sebagainya sejak kita blum lahir lg...ianya tlh tertulis di Loh Mahfuz..

spt ayt di atas, 'the spaces between my fingers are right where yours fit perfectly'..yours mean our future husband..aku sndri pun xtau siapakah my future husband..sbab jika kita bercinta bagai nk rak dgn seseorang itu, blum tentu lg dia jodoh kita..org yg dh bertunang pun blh putus tunang, inikn lg time bercinta..

jodoh itu ketentuan Allah, Allah tlh menetapkn siapa jodoh kita,..tp kita xtau siapakah dia..ade jodoh yg dtg dgn sndrinya,..tp kadang kita sndri yg kna b'usaha ke arah mencari jodoh kita..i mean not directly ask for a man to marry us..but by using the third party is better in Islam. Islam tdak melarang kita berkawan, tetapi tdak blh melebihi batasnya..

ni doa utk memudahkn m'dpt jodoh...bg org2 yg blum dpt jodoh, tp umur dh agak lwat..tp yg msih muda tran tang tang pun blh amalkn jgak..tp papepun kna ikhlas & istiqamah..


aku ni tetiba je jd jiwang...t'fikir nk tulis bab jodoh ni..best kn bab ni..haha..semua org miat baca bab ni



*aku ade baca dlm satu page, Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri m'cadangkan kpd wanita yg ingin b'kahwin m'utamakn / memilih pasangan yg tdak merokok sebab mereka:
      ~ merosakkan diri, merokok umpama m'bunuh dri sndri scara perlahan-lahan
      ~ membahayakn diri sndri & keluarga
      ~ pengotor & tdak m'jaga kebersihan
      ~ membazir, merokok merupakan satu pembaziran
      ~ cth yg sgt x baik utk bakal anak2


Bismillahirahmanirahim...

Ya Allah,
 jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku
pada seseorang yg melabuhkan cintanya
padaMu, agar bertambah kekuatanku utk
menyintaiMu

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati, izinkanlah aku
menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut
padaMu agar tdk terhatuh aku dlm jurang 
cinta nafsu

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati 
jagalah hatiku padanya
agar tdk berpaling
dariMu

Ya Rabbul Izzati,
jika aku rindu, rindukanlah aku
pada seseorang yg merindui syahid
di jlnMu

Ya Allah,
jika aku menikmati cinta kekasihMu, 
jgnlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga mlm
terakhirMu

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pd kekasihMu,
jgn biarkn aku tertatih & terjatuh dlm
perjalanan menyeru manusia kpdMu



sekian...salam 

No comments: